Showcase
Sluitertijd
De belichtingstijd of sluitertijd is een term uit de fotografie. Het is de tijdsduur die beschrijft
Tilt and Shift objectieven
{aliases Architectuurobjectief} Architectuurobjectief Een objectief dat is ontworpen voor
Höhen wanderweg
Wandeling van Hoog Öetz via de Balbach Alm over de Höhen wanderweg n
Diafragmavoorkeuze
Diafragmavoorkeuze (Av) De belichtingsinstelling waarbij de fotograaf het diafragma instelt of
Nikon Gids voor professionele sport fotografie
Deze gids is geschreven voor de D3 en D3X camera's maar de meeste aanbevolen instellingen kunnen ook
Spotmeting
Een methode voor het meten van de belichting waarbij de camera het licht binnen een scène
NEF
De afkorting van Nikon Electronic Image Format, een bestandsindeling voor foto's die is ontwi
PIC
PIC programma’s Een acroniem voor Program Image Control programma’s. Nu wordt de a
Amsterdamse Waterleidingduinen
De Amsterdamsche Duinwater-Maatschappij was een waterleidingbedrijf dat de drinkwatervoorziening in
TWAIN
Een standaard voor invoerapparaten, zoals scanners en digitale camera's. Toepassingen die TWA
How do you protect your camera in stormy conditions?
How do you protect your camera in stormy conditions? Watch Karl Taylor get a soaking!! Some of the
Groente & fruit deel 2
Vervolg op macrofotografie deel 1 van groente en fruit.
Zwart punt
De invoerwaarde waaronder alle invoertonen worden toegewezen aan de minimale uitvoerwaarde (stand
Kanaal
De componentkleuren in een bepaalde kleurruimte. De kleurruimte RGB bestaat uit een rood, een gro
Extreme test Nikon D3s
Dit is een wel heel extreme test van de Nikon D3s. Niet zelf uitproberen dus! Het is wel Franstalig
Let Me Entertain You Lip-Dub
A Lipdub at the Foto Vak School Amsterdam on the song: Let me entertain you - Robbie Williams
Nikon Symphony
Ok, je kan fotograferen met een camera. En filmen. En met sommige modellen kun je tegenwoordig zelfs
Flitsbelichtingscompensatie
Flitsbelichtingscompensatie is een aanpassing van de flitsintensiteit boven of onder de gemeten w
Witbalans
{aliases AWB}
Het menselijk oog kan zich aanpassen aan veranderingen in de verlichting. Niet al het licht heeft dezelfde kleurtemperatuur. De instellingen voor de witbalans maken het mogelijk de rode, groene en blauwe componenten van het licht zo aan te passen dat de kleuren levensecht worden gereproduceerd. Met andere woorden, dat op het eindresultaat de kleur wit ook inderdaad wit is.
Daardoor ziet een wit voorwerp er voor mensen altijd wit uit, ongeacht of dit voorwerp wordt bekeken in direct zonlicht, onder een bewolkte hemel of binnenshuis bij gloeilamp- of tl-licht. Een digitale camera moet de kleuren daarentegen altijd aanpassen aan de verlichting om ervoor te zorgen dat voorwerpen die in werkelijkheid wit zijn er ook wit uitzien in de uiteindelijke foto. Deze aanpassing wordt de 'witbalans' genoemd.
Automatische witbalans (AWB)
Deze functie beoordeelt elk beeld en past de kleurbalans aan om te zorgen dat witte delen ook als wit worden gereproduceerd. Voor de meeste belichtingscondities geldt dat u standaard deze instelling kunt gebruiken.
Laatste Nieuws
Zoeken
Populair
- Fotograferen bij temperaturen onder nul
- "Dark current" ruis
- Beschermijng tegen zand of stof
- Kleurtemperatuur
- 14-bits of 12-bits opslag
- Gebruiksduur van batterijen bij lage temperaturen
- Zoom.nl Jouw startpunt voor digitale fotografie
- Ruisonderdrukking
- Verscherpingsoptie van de camera gebruiken
- Waarom verschijnen er ronde vlekken op de foto?